viernes, 28 de diciembre de 2018

A linguaxe poética tamén se usa nas cancións


Os usuarios/as de tercer ciclo de primaria da CiberCaixa Mallos   imos crear unha  play  list con cancións que teñan metáforas, personificacións ou comparacións.

A actividade foi proposta onte na nosa asemblea matinal xa que démonos conta de que a metáfora está presente non só na linguaxe escrita, senón tamén na oral e sobre todo  na vida cotiá. Así poidemos comprobar que a linguaxe poética tamén se usa nas cancións.

Comecemos polo principio:Ti falas con metáforas??
As vosas respostas foron NOOOONNNNN 


Pero xa comprobamos que SIIIIIIIIIIIIIIII 

Aquí podedes ver algún dos exemplos de metáforas empregadas acotío:


- Ao saír de casa, tomei moito frío.

- Saltei unha páxina do libro.

- Armeime de coraxe.

- O seu corazón está en chamas.

- Marcelo está cego ante esa situación.

- O meu tío é un pozo de sabedoría.

- O tempo é ouro.

- Non hai que perder o tempo.

- Ela está na flor da idade.

- A súa dor aínda non cicatrizou.

- Toquei o ceo coas mans.

- Ese home está medio caído.

 - Iluminoume cos seus consellos.

- O inverno da vida.

- O fondo do corazón.

- Andrés perdeu un parafuso.

- Ponte as pilas.

- A nai de Juan foise ao ceo.

- Fai máis de vinte anos que Ana chegou ao mundo.

- Os bebés son traídos pola cegoña.

 - Golpeoulle bastante coñecer o sucedido.

- As palabras do seu avó foron un balde de auga fría.

- Viste o que dixo Roberto?

- Iso levantoume o ánimo.


EXPLICACIÓN CON EXEMPLOS  SOBRE A METÁFORA E OUTROS RECURSOS 

Hipérbole: trátase dunha esaxeración, por exemplo  podería ser: “Foise, e a vida con el fóiseme”

Comparación: son fáciles de distinguir porque aparece a palabra como, ou igual que, semellante a… etc.   “branco como o lombo dun  armiño” ou “Como dar un salto ao baleiro“.

Personificación: trátase de dar vida a obxectos ou elementos da natureza, tratándoos coma se fosen persoas. Exemplos: “xa se foi o 28“,  “ríos de bágoas…tan inútiles, escapábanseme” ou “Agosto vai pasando,  sediento, canso“.

 Metáfora: parecida á comparación, pero cambiando directamente unha palabra por outra. Por exemplo: “os teus beizos son de seda” no canto de dicir suaves ou “na túa alma hai diamantes” para indicar que ten moito valor.


Non queda moi claro? Premede na seguinte  imaxe e despois de vela explicación intentade facela práctica proposta:

Na metáfora establécese unha relación de semellanza entre dous termos e algunha característica ou calidade que existe entre ambas, é unha comparación abreviada,  é como cando falamos en dobre sentido. Por tanto con ela  facemos unha  referencia poética a esa característica que queremos resaltar e dicimos o mesmo pero de forma máis bela.

Mais exemplos:

-Espera, é que se me durmiu o pé. (Refírese a unha característica humana que se lle atribúe a unha parte do corpo coma se tivese vida por se mesma)

-Despois de que pelexamos quedoume un sabor amargo. (Refírese a unha calidade dun alimento; neste caso nunha persoa é algo negativo)

-Os teus pasos son un vello reloxo de area. (Refírese á lentitude e  ancianidad)

-Ese home só ladra moito; non debemos preocuparnos tanto. (Refírese a unha calidade dun animal; neste caso de maneira negativa)

-Miguel, espertáronme os teus  aullidos que pasa? (Refírese a unha semellanza entre os sons dun lobo coa maneira de gritar dunha persoa)

-A miña avoa é unha persoa moi transparente. (Refírese a unha calidade dun líquido que se lle atribúe a unha persoa)

Qué tal ?  Imos volver a facer exercicios prácticos na seguinte ligazón:


¡¡¡ Xa estades preparados para pescudar metáforas nas cancións!!!

Ás veces son difíciles de distinguir, por exemplo  na canción de Amaral no canto de compararse ao personaxe da novela e dicir: “son como  Dorian  Grey”  di directamente que é “un  Dorian  Gray“.

Outro exemplo sería “o meu pequeno tesouro” onde a cantante (Soledad Giménez) fala do seu bebé.
Na canción de Rozalén,  quen é o monstruo gris? E na de Juanes e Pablo López,  quen é o monstruo da rabia?

Aquí tedes a listaxe de reproducción creada:





 O xogo do poeta

Véxovos moi postos! Moi ben feito! Agora temos un novo reto.

Xa sabemos que falamos con moitos dos recursos que empregan os poetas nos seus poemas...Agora temos que ser quen de clasificalos.

Estamos listos para xogar o xogo do poeta!!! 

1) Distribuímonos en grupos.
2) Repártense os recursos literarios (personificación, metáfora,  hipérbole, comparación). Cada membro do grupo terá tres exemplos de recursos para clasificar.
3) Os recursos deben clasificarse nas catro categorías (personificación, metáfora,  hipérbole, comparación)
4) Cada recurso ben clasificado vale un punto
5) Os fallos restan un punto





jueves, 27 de diciembre de 2018

Talleres de Navidad en la CiberCaixa Mallos de A Coruña

En la CiberCaixa Mallos disfrutamos las vacaciones de Navidad practicando relajación; decorando el árbol; posando en un divertidísimo photocall; bailando Jingle Bells; pintando con tempera  y haciendo Origami de Navidad.

¡No os perdáis nuestro vídeo!

Os deseamos un ¡¡Feliz 2019!!




 

Nos divertimos con la edición de fotos online

Participad en el photocall y editar las fotos online!!

Aquí tenéis algunos recursos para editar fotos ;-) para la actividad Haz un clic

http://editor.pho.to/es/edit/




https://www.befunky.com/es/


https://www.fotoefectos.com/


https://photofunia.com/

Esta web tiene unos efectos geniales... ¡¡¡Probad este gif !!!





Esta actividad pertenece al programa Tienes Talento: ¡Haz un clic!


miércoles, 12 de diciembre de 2018

Iniciamos la tarde con una relajación


Completamos la actividad Date un respiro del Programa Tienes Talento con el juego de las esponjas donde se incluyen técnicas de relajación, visualización e inicio en la meditación. Es una actividad dinámica, cercana y sencilla y a la vez divertida, para que los niños/as y también los adultos nos acostumbremos a desarrollar nuestra atención plena o mindfulness




Estos son algunos de los vídeos que utilizamos para realizar algunos ejercicios de respiración, relajación o meditación que hacemos  al iniciar la tarde después del cole en la CiberCaixa Mallos.



 


 




En CiberCaixa también hemos utilizado el manual de Burbujas de Paz que en primer lugar nos explica un poco que es mindfulness y cuáles son sus beneficios  que son muchos. En segundo lugar, Sylvia Comas nos describe muchos ejercicios prácticos los cuales podemos realizar con nuestros usuarios/as.


domingo, 2 de diciembre de 2018

Gamificamos a aula con retos, traballo en equipo e economía de fichas


Na  CiberCaixa Mallos organizamos un xogo de  economia de fichas a partir do mes de novembro. Devandito xogo   consiste en que por cada comportamento ou acción positiva e boa que realicen os usuarios/as da CiberCaixa Mallos gañarán un sorriso e puntos  que  poderá cambiar por varios premios que os usuarios/as mesmos solicitaron:

- Poder xogar coa criatura silenciosa en xogos.
- Estar sentado nunha pelota durante apoio escolar.
- Poder usar o material da  profe en manualidades con ou sin axuda da profe (pistola de silicona,  rotus...). Necesario poñelos no seu sitio ao terminar de usalos e devolvelos en bo estado ;-) (os rotus con tapa...)
- Un cuarto de hora adicional para xogar  no ordenador (máximo 30 minutos os días que toca)
- Poder elexir ordenador e xogar de forma individual ou colectiva
- Cambiarse de mesa durante apoio escolar.
...
COMO PODEN OS USUARIOS/AS CONSEGUIR PUNTOS/sorrisos?
Elaboramos unha táboa onde se valoran fundamentalmente a colaboración entre compañeiros/as, a orde na mesa, "pedir permiso",  recoller ao rematar xogos  e realizar as  taresas do colexio. 

Cando un usuario/a consegue ter 10 sorrisos conta 1 punto.
Cada vez que colabora cun compañeiro/a da aula conta 1 punto e se fai as tareas (non contan os exames) da escola no tempo de apoio escolar 1 punto.


TRABALLO EN EQUIPO: retos

Por último, creamos unha serie de RETOS para aprender traballar en equipo. Os equipos serán sempre heteroxéneos (idades e talentos diferentes) e de máis de dúas persoas.

Os retos superados contan 5 puntos para cada membro do equipo. Para conseguir os cinco puntos o equipo  ten que poñerse de acordo no que vai facer cada membro; todos os membros colaboran na acción co que poden/saben facer;  deben deixar recollido o material e limpo o lugar de traballo.

Estes son os retos propostos polo momento:



























-RETO 1: Montar un castelo con cartón, catro rolos de papel de cociña, unha folla de cor, pegamento e tesoiras. O castelo ten que manterse en pé para superar o reto

-RETO 2: Concurso de matemáticas. INFANTIL (XOGOS MATES) PRIMARIA 2º 3º 4º(SUMAS E RESTAS) 4º 5º 6º (TABLAS DE MULTIPLICAR). Gañará o equipo que consiga mais puntos.

-RETO 3: Aprender a canción dos dereitos de UNICEF seguindo as normas que se explican na seguinte ligazón: xogo  do UNO.Todos os membros do equipo teñen que cantar para superar o reto.
-RETO 4: Bailar  JINGLE  BELLS Todos os membros do equipo teñen que bailar para superar o reto.

Disposición: Por parellas en círculo, agarrados das mans. (Fig.1)

Pasos :  Polca piqué. Galope lateral. 
Introdución: Compases 1-4. Quietos no sitio e dispostos a camiñar.

 Frase A .
* Compás 5-6. Co pé dereito tacón-punta, paso calzado (dereito, esquerdo, dereito) cara á dereita. 
* Compás 7-8. O mesmo co pé esquerdo e cara á esquerda. 
* Compás 9-12. O mesmo que compás 5-8. 

Frase  B. 
* Compases 13-19. Todos de costas ao centro, o neno no interior, agarrados e cos brazos abertos, camiñar a paso de galope lateral en SAR (16 pulsacións).(Fig.2)
* Compás 20. A nena, que ía na parte exterior, dá media volta para quedar para a parella. 

Frase  C.
* Compases 21-24. Tres golpes nas coxas a ritmo da música, tres golpes nas mans da parella, golpe nas coxas,  palmada e palmada na man dereita da parella. ( Fig. 3.) 
* Compases 25-28. Enlazarse polo brazo dereito, á altura dos cóbados, e dar dúas voltas a tempo de negra. ( Fig. 4.) 
* Compases 29-32. Tres golpes nas coxas a ritmo da música, tres golpes nas mans da parella, golpe nas coxas,  palmada e palmada na man esquerda da parella. 
* Compases 33-36. Enlazarse polo brazo esquerdo e dar dúas voltas a tempo de negra. A nena avanza un posto cara á dereita para cambiar de parella. 
* Compases 33-36 (última repetición). Enlazarse polo brazo esquerdo e dar dúas voltas a tempo de negra. Non soltarse e quedar enlazados e mirándose. 

AUTOAVALIACIÓN


Todos os días os usuarios/ as da  CiberCaixa fan unha  autoevaluación da súa conduta ao finalizar o día. A  autoevaluación con reforzo é un procedemento no que se ensinou  ao usuario/a  a  avaliar a súa conduta de acordo a unhas pautas previamente fixadas en colaboración coa educadora en aula. Despois de establecer  e explicar as normas da aula adéstrase aos usuarios/ as  en habilidades de  autoevaluación mediante o xogo de “Estar de acordo”.

Na fase de aprendizaxe de  autoevaluación da propia conduta, pídese ao usuario/a que cualifique o seu comportamento de acordo a unha escala (por exemplo moi mala, mala, boa, moi boa), e posteriormente compárase a súa avaliación coa da educadora.


O obxectivo é que os usuarios/as sexan “bos xuíces” e que, a puntuación que se poñan pola súa maneira de comportarse e de traballar sexa igual ou quede moi próxima á puntuación que o grupo e a educadora  poñeríalles. A puntuación aplícase segundo os criterios que os usuarios/ as  teñen nun cartel, con caras máis ou menos riseiras segundo a puntuación, nunha parede visible na CiberCaixa Mallos. 

QUE PASA CANDO ACABA O MES?

Cando o mes termina o contador de puntos ponse a 0.
Así  os usuarios/ as poden trocar os  puntos conseguidos por vales. Cada un vale 10 puntos. Así que se un usuario/a  ten 43 puntos ao acabar o mes pode trocar os puntos conseguidos  por 4 vales.



Normas dos vales:

- Pódese usar un vale por día
- Os vales  non se poden intercambiar entre os usuarios/ as
- Poden propoñerse novos vales en asemblea a comezo de mes

RESUMO:

 Así  na CiberCaixa Mallos levamos  un rexistro exacto dos días nos cales os usuarios/as  se comportaron de marabilla, desta maneira o usuarios/as  asociarán o portarse ben con cousas positivas para eles.




Ámbito de aplicación:
O seu principal obxectivo é motivar ao usuario/a na execución de determinadas aprendizaxes e tamén fomentar a aparición de condutas positivas, controlando ou eliminando as  disruptivas.
Idade:
Cambiando os  reforzadores e adecuándoos á idade evolutiva correspondente, podemos utilizalo en practicamente todos os niveis de idade. Moi útil en Educación Especial e tamén na escola ordinaria para conseguir obxectivos específicos.
Puntos fortes:
Técnica simple, de fácil comprensión polos usuarios/as e altamente  motivante (se se constrúe e utiliza adecuadamente).
Limitacións:
Hai que saber escoller os  reforzadores en función do usuario/a ou do grupo. Os usuarios/as que non alcancen o premio poden frustrarse ou desistir do método. Hai que asegurar, polo menos ao principio, uns primeiros éxitos.