miércoles, 16 de agosto de 2017

"Cantando tan aghustiño" na CiberCaixa Mallos


Este mes de aghosto estamos moi aghustiño cantando en galego cancións de Ses e Faltriqueira. Coñecédelas?

O obxectivo fundamental deste taller "Cantando tan aghustiño" é transmitir aos usuarios e usuarias da CiberCaixa Mallos a língua galega e que os nenos e nenas canten e bailen ao mesmo tempo que aprenden galego, coñecemento da nosa cultura, relacións cos demais,  entre outros conceptos e valores.
 
A música chega aos nenos e nenas de forma inmediata e fácil, por iso é unha maneira estupenda de aprender, divertirse e de comunicarse cos demais.

A MODIÑO... antes de mergullarche no  mar cal golfiño... Lembra: 
 
Non pretendas entender o 100 % da letra da canción, debes tentar afinar o oído para distinguir as palabras da letra, aínda que non saibas o que significan nun primeiro momento, se escoitas varias veces a mesma canción darasche conta que a letra se vai aclarando na túa cabeza.

A parte dos recursos dos que dispoñemos na aula (cds) imos buscar na rede para atopar cancións que nos gusten. Que vos parecen estas?


Faltriqueira "Muñeira redonda"



Para cantar coma min
Para cantar como eu canto
Para cantar coma min

Non ábrala boca tanto

Por cantar, rir e bailar
Nunca se perdeu ninguén
Pérdese por mermurar
Da vida de cada quen

Eu non canto por cantar
Nin gana que diso teña
Que canto por aliviar
O meu corazón en pena

Eu non canto por cantar
Nin gana que diso teña
Que canto por aliviar
O meu corazón en pena

Si canto dinme que canto
Si choro dinme que choro
Si me ven falar contigo
Xa me din que me namoro

Para cantar coma min
Para cantar como eu canto
Para cantar coma min
Non ábrala boca tanto


Sés - De catro a catro (acústico)


 Catro reis, catro cabalos, catro xeracións.
Catro amigos, catro gatos, catro corazóns.
Catro rodas que me levan, mil sitios a onde ir.
Catro vellos mariñeiros vogando a velas vir.

Catro follas tiña a flor que aquel día atopei.
Catro follas, catro, xamais o esquecerei.

Un funeral, catro vodas en catro estacións.
Catro regras, catro cousas, catro condicións.
Catro noites que non durmo pensando onde estarás.
Catro anos e febreiro terá un día máis.

De catro a catro navego en mares de papel,
vou soñando un par de versos do capitán aquel
co que amei a liberdade buscando expedicións.
E fomos quedando sós o mar o barco e nós.




Como eu canto (Sés)

Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto
Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto

Ese cantar que botaches
dime quen cho aprendiu(e)
Ese cantar que botaches
dime quen cho aprendiu(e)

Aprendiumo miña avoa nai da nai que me pariu(e)

Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto
Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto

Levo unha pena moi fonda
cravada dentro da ialma
Levo unha pena moi fonda
cravada dentro da ialma

E habíasme de bicare que con iso me pasaba

Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto
Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto

I esta miña compañeira cos ollos que ten na cara
I esta miña compañeira cos ollos que ten na cara

Non hai rapaza nin mozo que non queira namorala

Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto
Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto

Busco ghracia, busco, ghracia, busco ghracia e máis donaire
Busco ghracia, busco, ghracia, busco ghracia e máis donaire.

Fun á ruada por ela e non andaba no baile

Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto
Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto

Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto
Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto

Hai que ter o sentimento do pobo que está bailando.

Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto
Para cantar coma min(e)
Para cantar como eu canto
etc

Faltriqueira "Muñeira vella de Mórdomo"

Por aquel que entrou no baile
Por aquel que entrou agora
Por aquel que entrou no baile
Tocarei a noite toda

Porque estou aquí cantando
Empezan a marmurar
Non me marmures rapaza
Que logo che ha de tocar

É morena é morena
É morena é dourada
O que ten de morena
Tenno de resalada 





Faltriqueira "A herba de namorar"

En mi jardín hay una flor
la más bonita no tiene olor
y si lo tiene yo no lo sé
vente conmigo y te lo diré. 


En mi jardín te vi correr
tu no miraste, yo te miré
y si me viste yo no lo sé
dime morena lo he de saber.

Tanto que din que o meu amor
quere algún día ser esa flor
o meu segredo hei de coidar
para te saber a ti namorar.

Teño unha herba de namorar
teño pensado quen á levar
na faltriqueira heicha de poñer
para namorarte a ti muller.

No hay comentarios:

Publicar un comentario