domingo, 2 de diciembre de 2018

Gamificamos a aula con retos, traballo en equipo e economía de fichas


Na  CiberCaixa Mallos organizamos un xogo de  economia de fichas a partir do mes de novembro. Devandito xogo   consiste en que por cada comportamento ou acción positiva e boa que realicen os usuarios/as da CiberCaixa Mallos gañarán un sorriso e puntos  que  poderá cambiar por varios premios que os usuarios/as mesmos solicitaron:

- Poder xogar coa criatura silenciosa en xogos.
- Estar sentado nunha pelota durante apoio escolar.
- Poder usar o material da  profe en manualidades con ou sin axuda da profe (pistola de silicona,  rotus...). Necesario poñelos no seu sitio ao terminar de usalos e devolvelos en bo estado ;-) (os rotus con tapa...)
- Un cuarto de hora adicional para xogar  no ordenador (máximo 30 minutos os días que toca)
- Poder elexir ordenador e xogar de forma individual ou colectiva
- Cambiarse de mesa durante apoio escolar.
...
COMO PODEN OS USUARIOS/AS CONSEGUIR PUNTOS/sorrisos?
Elaboramos unha táboa onde se valoran fundamentalmente a colaboración entre compañeiros/as, a orde na mesa, "pedir permiso",  recoller ao rematar xogos  e realizar as  taresas do colexio. 

Cando un usuario/a consegue ter 10 sorrisos conta 1 punto.
Cada vez que colabora cun compañeiro/a da aula conta 1 punto e se fai as tareas (non contan os exames) da escola no tempo de apoio escolar 1 punto.


TRABALLO EN EQUIPO: retos

Por último, creamos unha serie de RETOS para aprender traballar en equipo. Os equipos serán sempre heteroxéneos (idades e talentos diferentes) e de máis de dúas persoas.

Os retos superados contan 5 puntos para cada membro do equipo. Para conseguir os cinco puntos o equipo  ten que poñerse de acordo no que vai facer cada membro; todos os membros colaboran na acción co que poden/saben facer;  deben deixar recollido o material e limpo o lugar de traballo.

Estes son os retos propostos polo momento:



























-RETO 1: Montar un castelo con cartón, catro rolos de papel de cociña, unha folla de cor, pegamento e tesoiras. O castelo ten que manterse en pé para superar o reto

-RETO 2: Concurso de matemáticas. INFANTIL (XOGOS MATES) PRIMARIA 2º 3º 4º(SUMAS E RESTAS) 4º 5º 6º (TABLAS DE MULTIPLICAR). Gañará o equipo que consiga mais puntos.

-RETO 3: Aprender a canción dos dereitos de UNICEF seguindo as normas que se explican na seguinte ligazón: xogo  do UNO.Todos os membros do equipo teñen que cantar para superar o reto.
-RETO 4: Bailar  JINGLE  BELLS Todos os membros do equipo teñen que bailar para superar o reto.

Disposición: Por parellas en círculo, agarrados das mans. (Fig.1)

Pasos :  Polca piqué. Galope lateral. 
Introdución: Compases 1-4. Quietos no sitio e dispostos a camiñar.

 Frase A .
* Compás 5-6. Co pé dereito tacón-punta, paso calzado (dereito, esquerdo, dereito) cara á dereita. 
* Compás 7-8. O mesmo co pé esquerdo e cara á esquerda. 
* Compás 9-12. O mesmo que compás 5-8. 

Frase  B. 
* Compases 13-19. Todos de costas ao centro, o neno no interior, agarrados e cos brazos abertos, camiñar a paso de galope lateral en SAR (16 pulsacións).(Fig.2)
* Compás 20. A nena, que ía na parte exterior, dá media volta para quedar para a parella. 

Frase  C.
* Compases 21-24. Tres golpes nas coxas a ritmo da música, tres golpes nas mans da parella, golpe nas coxas,  palmada e palmada na man dereita da parella. ( Fig. 3.) 
* Compases 25-28. Enlazarse polo brazo dereito, á altura dos cóbados, e dar dúas voltas a tempo de negra. ( Fig. 4.) 
* Compases 29-32. Tres golpes nas coxas a ritmo da música, tres golpes nas mans da parella, golpe nas coxas,  palmada e palmada na man esquerda da parella. 
* Compases 33-36. Enlazarse polo brazo esquerdo e dar dúas voltas a tempo de negra. A nena avanza un posto cara á dereita para cambiar de parella. 
* Compases 33-36 (última repetición). Enlazarse polo brazo esquerdo e dar dúas voltas a tempo de negra. Non soltarse e quedar enlazados e mirándose. 

AUTOAVALIACIÓN


Todos os días os usuarios/ as da  CiberCaixa fan unha  autoevaluación da súa conduta ao finalizar o día. A  autoevaluación con reforzo é un procedemento no que se ensinou  ao usuario/a  a  avaliar a súa conduta de acordo a unhas pautas previamente fixadas en colaboración coa educadora en aula. Despois de establecer  e explicar as normas da aula adéstrase aos usuarios/ as  en habilidades de  autoevaluación mediante o xogo de “Estar de acordo”.

Na fase de aprendizaxe de  autoevaluación da propia conduta, pídese ao usuario/a que cualifique o seu comportamento de acordo a unha escala (por exemplo moi mala, mala, boa, moi boa), e posteriormente compárase a súa avaliación coa da educadora.


O obxectivo é que os usuarios/as sexan “bos xuíces” e que, a puntuación que se poñan pola súa maneira de comportarse e de traballar sexa igual ou quede moi próxima á puntuación que o grupo e a educadora  poñeríalles. A puntuación aplícase segundo os criterios que os usuarios/ as  teñen nun cartel, con caras máis ou menos riseiras segundo a puntuación, nunha parede visible na CiberCaixa Mallos. 

QUE PASA CANDO ACABA O MES?

Cando o mes termina o contador de puntos ponse a 0.
Así  os usuarios/ as poden trocar os  puntos conseguidos por vales. Cada un vale 10 puntos. Así que se un usuario/a  ten 43 puntos ao acabar o mes pode trocar os puntos conseguidos  por 4 vales.



Normas dos vales:

- Pódese usar un vale por día
- Os vales  non se poden intercambiar entre os usuarios/ as
- Poden propoñerse novos vales en asemblea a comezo de mes

RESUMO:

 Así  na CiberCaixa Mallos levamos  un rexistro exacto dos días nos cales os usuarios/as  se comportaron de marabilla, desta maneira o usuarios/as  asociarán o portarse ben con cousas positivas para eles.




Ámbito de aplicación:
O seu principal obxectivo é motivar ao usuario/a na execución de determinadas aprendizaxes e tamén fomentar a aparición de condutas positivas, controlando ou eliminando as  disruptivas.
Idade:
Cambiando os  reforzadores e adecuándoos á idade evolutiva correspondente, podemos utilizalo en practicamente todos os niveis de idade. Moi útil en Educación Especial e tamén na escola ordinaria para conseguir obxectivos específicos.
Puntos fortes:
Técnica simple, de fácil comprensión polos usuarios/as e altamente  motivante (se se constrúe e utiliza adecuadamente).
Limitacións:
Hai que saber escoller os  reforzadores en función do usuario/a ou do grupo. Os usuarios/as que non alcancen o premio poden frustrarse ou desistir do método. Hai que asegurar, polo menos ao principio, uns primeiros éxitos.
 


No hay comentarios:

Publicar un comentario